zondag 13 juli 2008

Anneke de Keersmaecker @ Belgische Babes Movies

Voornaam: Anneke
· Naam: Dekeersmaeker
· Geboortedatum: 1-10-1976
· Geboorteplaats: Deurne
· Jobs: actrice, presentatrice (radio/tv)

De Keersmaeker Anneke

Anne De Baetzelier en Anneke De Keersmaeker presenteren vanaf maandag 2 februari elke werkdag van 16u30 tot 17u30 Puzzeltijd op VTM.

Je lijkt al jaren in het tv-vak te zitten, maar studeerde nochtans pas recent af?
Dat gebeurde idd in september, Ik had een herexamen voor filosofie, maar dat bleek uiteindelijk toch geen struikelblok.Ik kon door mijn werk niet goed mee: beter dan ik had verwacht..
Negen jaar geleden debuteerde je op je zestiende overtuigend in 'Wittekerke''. Toch liet je je schoolwerk niet in de steek. Een wijs besluit voor een tiener.
Ik heb er ook nog geen spijt van gehad. Ik wilde eerst mijn achtergrond verruimen. Rond mijn zestiende had ik al wel het gevoel dat ik later wilde acteren, maar inhoudelijk kon ik me heel kon ik me nog heel wat verbeteren.Ik had leerkrachten met een eigen visie. Ik kon er telkens uitpikken wat ik dacht nodig te hebben. Ik leerde de voorbije jaren ook al eens tegen de muur te lopen. Soms is het heel hard om kritiek te moeten slikken, want het doet je afstappen van dingen die je aanvankelijk juist en vanzelfsprekend lijken. Je wordt heel nadrukkelijk met je neus op je eigen fouten gedrukt. Het vak bewegingsleer was bijvoorbeeld heel confronterend . We analyseerden zelfs hoe je een vinger moet of kan bewegen. En ik leerde ook dat wanneer je als actrice gewoon op de grond moet liggen, je zelfs dat kan verkeerd doen.
Je studies zijn nu achter de rug en je carrière zit duidelijk in de lift. Zou jehet moeilijk hebben om als jonge actrice een bedscène te spelen?
Neen. Onlangs was er zo'n aflevering van 'Spoed' waarin ik moet dokter Blijlevens in bed beland. Ik herinner me da Wim Van De Velde en ik dat toen speels hebben aangepakt. Dergelijke scènes gaan vlotter, als je elkaar kan vertrouwen. Bovendien is Wim een goeie vriend van mij. We hebben er wel eerst duidelijk over gepraat.
Maar Wim is een aantrekkelijke man. Zou je zo'n scène even overtuigend kunnen spelen met iemand die uit zijn bek stinkt of met een puistenkop?
(lacht) Dat is natuurlijk wel wat anders. Ik kan al moeilijk praten met iemand die uit zijn mond stinkt, laat staan dat ik er dan een bedscène mee moet spelen. Toch heb je als acteur wel een knop in je heefd, die je op zulke momenten kan omdraaien. Als ik acteer, is het soms alsof ik mezelf vanop een bepaald hoogt zie spelen. In de voormelde situatie zal ik zeker de slappe lach krijgen en al de moeite van de wereld moeten doen om heel even uit mijn 'lichaam te treden'. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik wel op automatische piloot kan spelen.
Je presenteert nu ook op JIMtv. Hoe valt het mee?
Heel plezant! In het begin had ik veel last van stress, want elke uitzending gaat live op antenne. maar ik ben nu zeven maanden bezig en kan nu al tegen een stootje. Er mag zelfs een computer crashen: ik zal het wel weten op te vangen. Elke avond interview ik twee mensen over heel verscheiden onderwerpen. Wat de kijkcijfers betreft, is de druk natuurlijk niet zo groot als bij VTM.
In de rubriek Chicken Or dare ging je al verscheidene merkwaardige uitdagingen aan.
Er kwamen idd al rare opdrachten aan de beurt. De gevaarlijkste vond ik een bungeesprong. Ik moest op 170m hoogte van een kraan springen. Toen ik die gigantische kraan zag, wilde ik het niet meer doen. De ploeg begon daarop op mij in te praten en kon me overhalen. Maar toen ik bovenaan op het richeltje stond stond om te springen, begon ik te panikeren en gilde ik de boel bijeen. Ik begon zelfs te huilen en smeekte om me alsjeblief niet naar beneden te duwen . Ik stond doodsangsten uit.
Leuk is anders!
En ik heb nog een enge opdrachten doorworsteld. Zo moest ik me een keer met een cameraploeg in een museum laten opsluiten zonder gepakt te worden: maar dat was nog niet alles: nadien moest ik ook zien te ontsnappen. Het erste lukte probleemloos. Voor het ontsnappingsplan hadden we een raampje gevonden, maar dat bleek wel angesloten op een alarmsysteem. We hadden amper drie minuten om weg te lopen voor de plitie zou opdagen. Het museaum bleek een kasteel te zijn met een vieze gracht er rond. Die moesten we dus overzwemmen om ons uit de voeten te maken. Het was wel héél spannend.
Is je presentatiewerk bij Q-music even spannend?
Een nieuw radiostation helpen opstraten, geeft inderdaad wel een aangename kick. Zeker als je, zoals ik, het groentje bent tussen al die professionele radiomakers met een jarenlange staat van dienst. Maar ik word erg goed begeleid. Ik presenteer elke zaterdag en zondag een ontspannend programma met veel muziek en belmomenten. Luisteraars kunnen vertellen waarmee ze bezig zijn of eventueel tips geven.
Je ben wel een erg bezige bij, hé?

ik probeer inderdaad zoveel mogelijk verschillende dingen te doen in mijn leven. Acteren, presenteren, en wie weet ga ik ooit ook schrijven? Zolang ik maar creatief kan bezig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten