maandag 7 september 2009

Sofie Van Moll 1000 Zonnen Lommel @ Belgische Babes Movies


Elke week zet 1000 zonnen de gemeente in de kijker waar het zondag te gast is. Deze week trekt het met Sofie Van Moll naar de oudste stad van België: het Limburgse Lommel. Sofie danst in het water van de fontein, en wordt heerlijk nat in de zon.

Een nieuw concept, een nieuwe jury, twaalf nieuwe kandidaten... Daar horen nieuwe coaches bij! Vier energieke BV's werpen hun volle gewicht in de schaal om hun juniors naar een hoger niveau te tillen. De ene doet dat met goede raad en ondersteuning, de andere zoekt het meer richting complotten en omkoperij. Het doel heiligt de middelen, zolang hun kandidaten maar in de finale geraken.

SOFIE VAN MOLL, coach van Las Niñas, Sepp 'n Sigi en Kiviv

Wie nog nooit van Belgische babe Sofie Van Moll gehoord heeft, moet wel van een andere planeet komen. Bij het jonge volkje is ze vooral bekend als een van de uithangborden van Ketnet: ze wrapte jarenlang programma's aan elkaar, trok Vlaanderen rond met de Ketnet-band, speelde twee jaar mee in de immens populaire jongerensoap 'Spring' en presenteerde het avonturenspel 'GO IV'.

Maar Sofie is veel meer dan Ketnet alleen. In 2005 studeert ze af aan de toneelacademie van Maastricht, waar ze dans, muziek, theater, video en performance combineert. Sofie bloeit vanaf dan helemaal open als actrice en als presentatrice. Zo speelde ze vorig jaar naakt in de film 'Los' van Jan Verheyen, stuurde ze een intergalactisch visitekaartje van de mens de ruimte in voor 'Hartelijke groeten aan Iedereen' en stond ze aan de zijde van Bart Peeters in 'De Bedenkers'. Deze zomer is ze bovendien te horen als presentatrice op MNM.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, wijdt Sofie Van Moll een groot deel van haar prille leven aan muziek. Ze heeft een klok van een stem en zingen is en blijft haar grootste passie. Drie jaar geleden gooide ze hoge ogen in Steracteur sterartiest en ook in 'Zo Is Er Maar Eén' viel ze in de smaak bij het publiek. Sofie nam in 2004 bovendien zelf deel aan 'Eurosong'.

Ze weet dus als geen ander hoe spannend live zingen voor een groot publiek kan zijn! Het geheim hoe ze die stress als sneeuw voor de zon doet verdwijnen wil ze maar al te graag delen met 'haar' juniors: 'Het eerste wat ik deed als ik op het podium kwam, was mijn moeder zoeken die vooraan in de zaal zat. Als ik haar zag, werd ik helemaal rustig en verdween al mijn stress. Zo iemand wil ik ook zijn voor mijn Juniors: een houvast, iemand die voor hen klaarstaat als een mama!'









































Geen opmerkingen:

Een reactie posten