maandag 27 juni 2011

Kadèr Gürbüz Dokter Helga Botermans in F.C. De Kampioenen @ Belgische Babes Movies

Kadèr Gürbüz (geboren 29 juli 1969) is een Vlaams actrice en presentatrice van Turkse afkomst.
Kadèr Gürbüz  studeerde aan het conservatorium in Gent. Daarna begon ze bij VT4 als omroepster. Haar bekendste rollen zijn die van dokter Mihriban Ateş in Flikken en seksverslaafde dokter Helga Botermans in F.C. De Kampioenen.
Bij de jeugd is Belgische Babe Kadèr Gürbüz vooral bekend als Birgit Baukens uit W817.
Kadèr Gürbüz  speelde gastrollen in De Kotmadam (Maya), Spoed (moeder), Aspe (Diana Heydens), Witse (Julie Deboeck), En daarmee basta! (Heidi), F.C. De Kampioenen (dokter Helga Botermans) en Mega Mindy (Rebecca De Rien De Rien).
Ook was Kadèr Gürbüz te zien in Het Swingpaleis en Thuis, als advocate Karin Baert. Deze rol vertolkte ze in 2000, 2002, 2004, 2005 en sinds november 2009 kruipt ze terug in de niet-vaste rol van Karin Baert.
Bij Life!tv presenteert Gürbüz Life!tv Gezondheid en Life!tv Vakantie.
Naast haar televisiewerk staat Kadèr Gürbüz ook op de planken. In het theater speelde ze onder meer in de KNS, bij Arca en voor het Ballet van Vlaanderen. In 2010 speelt ze een rol in het Hippoliet, een theaterstuk van het gelegenheidsgezelschap 'Het ongerijmde'.
Televisie
 Hoofdrollen actrice Kadèr Gürbüz
    Chez bompa lawijt (1994) - Dudu
    W817 - Birgit Baukens (1998-2003)
    Flikken - Mihriban Ates (1999-2009)
    Thuis - Meester Baert (2000, 2002, 2004, 2005, 2009)
    De Blote Belg (2001) - Secretaresse
    Snapshot (2002) - Catherine
    Het Swingpaleis - panellid (2003-2005)
    10 jaar leuven kort (2004)
    Jes - Michelle Jacobs (2009)
    De Vijfhoek (2012)
 Gastrollen Kadèr Gürbüz
    De Kotmadam: Waarzegster (1993) - Maya
    Lange Vingers: Aflevering 2.9 (1994) - Titiana
    F.C. De Kampioenen: Psycho Boma (2002) / Pol in de Put (2004) / Verslaafd (2005) / De Valse Noot (2010) / De Carmen (2011) - Dokter Helga Botermans
    Aspe: Blauw Bloed (2004) - Diana Heydens
    Spoed: De SM (2004) - Moeder
    Witse: De Dorpsgek (2006) - Julie Deboeck
    Mega Mindy: Femme fatale - Barones Rebecca Derien Derien (Els Cupido) (2007)
    Code 37: Bij de Keel (2009) - Kristien Devadder
    Familie: vanaf 06.2011 - Caroline Martens

Kadèr Gürbüz naakt in eerste aflevering van politieserie Code 37.
Kadèr Gürbüz, die vooral bekend werd door de jongerenserie W817, en recent in de vtm-serie Jes al een paar keer uit de kleren ging, gaat ook in de eerste aflevering van Code37 naakt. Kadèr Gürbüz speelt een belangrijke gastrol in de eerste aflevering... als seksverslaafde vrouw van een tandarts.
Kadèr Gürbüz was zelf niet op de voorstelling van de eerste aflevering aanwezig: 'Ik wist zelfs niet dat de serie dinsdagavond voorgesteld werd. Ik neem aan dat alleen de hoofdcast uitgenodigd was, en niet de gastacteurs.', aldus een immer vriendelijke Kadèr, als we haar confronteren met de nogal expliciete naaktscènes: 'Oei, heb jij die aflevering gezien? Zelf heb ik het resultaat nog niet gezien. Zal ik wel durven kijken naar de blootscenes?'
Waarop we Kadèr Gürbüz meteen konden geruststellen dat ze zich niet hoefde te schamen over de naakt beelden.
'Die opnames zijn ongeveer gelijktijdig met die van Jes gebeurd, waar ik inderdaad ook uit de kleren ging. En nu weer deze bloot rol. Het is nu wel eventjes genoeg geweest met naakt gaan. Ik ben blij dat ze me weer gevraagd hebben voor een gastrol in FC De Kampioenen, ' lacht Kadèr Gürbüz 'dat is weer eens iets anders!'.
De eerste aflevering van Code 37, waarin Kadèr Gürbüz de rol speelt van een seksverslaafde getrouwde vrouw die overlijdt aan wurgseks
Kadèr Gürbüz als Dokter Helga Botermans in F.C. De Kampioenen aflevering De Carmen.
Carmen wordt door een uitgever, Aimé Dedecker, gevraagd of ze een tijdschrift over zichzelf wil maken, de 'Carmen'.
Dat moet men geen twee keer aan Carmen vragen, bij wie het hoofdredacteurschap snel naar het hoofd stijgt.
Dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz), die ook aan het tijdschrift meewerkt als psychologe, wordt door Doortje gevraagd om haar te helpen om Pol tot een gevoelige, liefhebbende man om te turnen.
Dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) gaat akkoord, maar valt als een blok voor de charmes van Pol, en misbruikt haar positie als therapeute om het koppel uit elkaar te krijgen...
De seksverslaafde Dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) doet er alles aan Pol het hof te maken, en draagt zelfs pikante lingerie.
Gastrollen F.C. De Kampioenen aflevering De Carmen: Karel Deruwe (Aimé Dedecker), Kadèr Gürbüz (Dokter Helga Botermans), Jani Kazaltzis (stylist), Kurt Defrancq (drukker), Kevin Van Doorslaer (maitre)
Gastrollen FC de Kampioenen
F.C. De Kampioenen: Psycho Boma (2002) / Pol in de Put (2004) / Verslaafd (2005) / De Valse Noot (2010) / De Carmen (2011) - Dokter Helga Botermans
Eerder speelde Kadèr Gürbüz al Dokter Helga Botermans in F.C. De Kampioenen aflevering Psycho Boma.
Boma valt het nieuwe caféhulpje Siska zodanig lastig dat Pascale erop aandringt dat hij psychologische hulp zoekt voor zijn vrouwenverslaving.
Boma laat zich in een ontwenningskliniek inschrijven en krijgt het aan de stok met de mooie maar strenge dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz).
Ondertussen hebben Marc en Bieke hun eerste ruzie en de pogingen van de andere koppels om hen te helpen lopen falikant af...
 Dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) blijkt echter niet zo onschuldig te zijn als het lijkt, en probeert Boma als nymfomane te verleiden.
Uiteindelijk draait Dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) helemaal door, en beland in badpak onder de douche om af te koelen.
Ook in F.C. De Kampioenen reeks 20, aflevering 9, speelde Kadèr Gürbüz Dokter Helga Botermans in de aflevering met de titel "De valse noot".
Doortje wil stersoliste worden van het koor, maar ze krijgt competitie van Carmen. Hoewel die geen klassiek zangtalent heeft, valt de dirigent van het koor toch voor haar opwindende charme. Doortje ziet groen van jaloezie.
Bieke ontdekt dat Marc een psychologische test over de ideale vrouw heeft ingevuld in een tijdschrift, en dat zij helemaal niet aan de resultaten beantwoordt. Een bezorgde Pascale schakelt dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) in om aan relatietherapie te doen en het koppel te redden.
Maar de pogingen van dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) om Bieke te transformeren in Marcs droomvrouw hebben een averechts effect.
Met de hulp van dokter Helga Botermans(Kadèr Gürbüz) probeert ze haar relatie te redden. Uiteindelijk blijkt de enquête ingevuld te zijn door Carmen en Xavier.
Kadèr Gürbüz (34), ervaringsdeskundige in de liefde
,,Ik ben nog nooit op iemand afgestapt. Dat is werk voor een vent''
Kadèr Gürbüz helpt in het lifestyle- en dating- programma ‘Huis zoekt date’ vrijgezellen aan een afspraakje, op basis van een wandeling door hun huis. Inzake de liefde is de 34-jarige Kadèr – drie relaties achter de rug en nu vrijgezel – een heuse ervaringsdeskundige. Gesprek bij een koffie met pannenkoek. ,,Een vrijgezel moet ook een seksleven hebben. Maar voor mij geen one night stands. Er moet minstens een soort van liefde zijn.’’
Seksuologe Rika Ponnet van relatiebureau Duet vindt het uitgangspunt van jouw programma wel leuk, maar heeft toch een bedenking: het is niet omdat twee mensen van hetzelfde soort designmeubels houden, dat ze bij elkaar passen. Kadèr Gürbüz : ,,Klopt. Wat wij doen, is pas de eerste stap. Hoe gaat het er normaal aan toe? Het eerste contact gebeurt vaak op basis van het uiterlijk. Maar een uiterlijk biedt ook geen garantie. Daarna volgt een gesprek en als dat niet klikt, stopt het meestal. Klikt het wel, dan volgen er wellicht verdere stappen.’’
Naar wat kijk jij het eerst als je een man beoordeelt? Zijn schoenen of zijn kapsel?
Kadèr Gürbüz : ,,Vrouwen kijken blijkbaar heel veel naar de schoenen. Ik niet. Ik ga voort op intuïtie. En ook het uiterlijk. Daar kan je niet naast, ik ben ook niet blind hé. Maar bij mij gaat het om een soort van atmosfeer, een magie. Het oogcontact van één seconde.’’
Waarop knap je af bij een man? Kadèr Gürbüz : ,,Ik kan niet om met mensen die anderen meteen klasseren, en niet willen terugkeren op hun principes. Principes zijn nodig, maar op dat vlak volg ik vader Eyskens. Die zou ooit hebben gezegd: principes zijn gelijk een scheet, af en toe moet ge ze eens laten gaan. Iemand die vasthoudt aan zijn eigen enige waarheid, die kan niet evolueren. Mannen van halfweg de twintig die zeggen dat ze nooit zullen trouwen: waar slaat dat op? Misschien wil je op dat moment niet trouwen. Maar later? Je moet er altijd rekening mee houden dat je je kan vergissen.’’
Had jij al een relatie waarin je je vergist hebt? Kadèr Gürbüz : ,,Ik heb drie relaties achter de rug, en ze zijn dus niet blijven duren. Maar je zal mij absoluut niet horen zeggen dat ik mij in die relaties vergist heb. Maar ik heb ook niet achteraf het gevoel dat ik mij vergist heb omdat de relatie ten einde was. Ik weet heel goed waarom ik met iemand begin, ik weet ook heel goed waarom er een einde aan komt.’’
En waarom kwam er dan in jouw geval een einde aan? Kadèr Gürbüz : ,,O, het was niet zo dat de ander iets fout had gedaan of zo. Maar op een bepaald moment kreeg ik het gevoel: ik denk niet dat ik met deze persoon de rest van mijn leven verder kan. Eigenlijk is het heel lastig om dat aan de betrokkene te verantwoorden, als het puur om het gevoel gaat. Als iemand je bedriegt, tja, dan heb je een makkelijke reden om het uit te maken.’’
Een van de redenen waarom mensen zo lang single blijven, zou zijn dat ze veel te veeleisend zijn. Een man wil een vrouw die knap is, mooie borsten heeft, slim en humoristisch is, en nog goed kan koken ook. Kadèr Gürbüz : ,,Dat heeft te maken met de filmcultuur waarin we leven. Alles wordt perfect voorgesteld. Het was met de sprookjes toch ook al zo? Ze leefden nog lang en gelukkig. Tot die koppels krijsende kinderen krijgen, met vuile pampers te maken krijgen, en het vreemdgaan begint. Dat hebben we in de sprookjes nooit gelezen. Maar de kandidaten die zich tot nog toe voor Huis zoekt date inschreven, leggen de lat niet erg hoog. Wat me wel opvalt, is dat mannen een jongere vrouw willen. En voor de vrouwen mag de man best ouder zijn.’’

Wat mis je het meest als single? Kadèr Gürbüz : ,,De intensiteit van met je partner op reis te gaan. Samen de dingen doen en delen, strandwandelingen maken, steden bezoeken. Al de rest kan je wel met vriendinnen doen. Seks heb ik natuurlijk niet met mijn vriendinnen, maar soit, ook daar zijn oplossingen voor.’’
Zoals? Kadèr Gürbüz : ,,Zonder in detail te treden: ik vind het belangrijk dat ook een vrijgezel een seksleven heeft. Mijn normen daarvoor zijn samen te vatten in een paar zinnen: een one night stand moet ik absoluut niet, er moet minstens een soort van liefde zijn, een . Daarom nog niet het gevoel van liefde in de zin dat je de rest van je leven met die man wil delen, maar toch minstens intimiteit. En ik moet ’smorgens het gevoel hebben dat ik nog graag naar mezelf kijk. Maar je kan toch niet van iemand die vier jaar vrijgezel is verwachten dat hij vier jaar lang geen seks heeft? Komaan.’’
Je hoort alsmaar meer van knipperlichtrelaties: jongeren maken het uit met elkaar omdat ze zich niet echt willen binden, blijven vrienden, en als de nood hoog is volstaat een sms’je om toch nog eens samen in bed te duiken voor een partijtje seks. Kadèr Gürbüz : ,, Dat is voor beide partijen begrijpelijk en makkelijk: je kent elkaar, dus waarom niet. Alleen: beide ex-partners moeten dan wel hetzelfde verwachtingspatroon hebben. Als de een meer wil, toch nog verliefd is en toch weer een relatie wil, dan kom je in de problemen. Je moet daarmee opletten. Het is niet gemakkelijk. Tenminste, ik vind het toch niet gemakkelijk. Het is een stiel, jong, het is echt een stiel.’’ (lacht uitbundig)
Het regent de laatste tijd allerlei vormen van dating: speeddate, dating in de supermarkt, internetsites. Kadèr Gürbüz : ,,Mocht ik geen BV zijn, ik zou dat allemaal eens proberen. Niet om een partner te vinden, maar als spel moet dat toch plezant zijn. Het is toch normaal dat er andere vormen van dating ontstaan? Vroeger gingen mannen en vrouwen naar een bal, ze vroegen elkaar ten dans en begonnen een gesprek. Maar dat bestaat nu niet meer, iedereen staat alleen op techno te dansen. Waarom zijn de mensen bang om de eerste stap te zetten? Vroeger konden mannen aan de vorm en de plaats van een schoonheidsvlek bij een vrouw weten of die vrouw vrij was en op zoek, of niet. Schitterend toch!’’ Mensen durven niet meer op elkaar af te stappen.
Francesca Vanthielen en Phaedra Hoste kloegen er al over: welke man stapt nu zomaar af op een bekende Vlaamse mooie vrouw met een sterke uitstraling? Op dat vlak hebben jullie het blijkbaar moeilijk. Kadèr Gürbüz : ,,Inderdaad. Terwijl dat mooi zijn en dat BV-gedoe toch maar een velletje is? Wij zijn ook maar gewone mensen, hoor. Hoe vaak ik achteraf al moeten horen heb van mensen dat ze verliefd op me waren, maar het me niet durfden zeggen. Waarom geven de mensen mij geen signaal? Al weet ik van mezelf dat ik heel slecht ben ik het herkennen van signalen.’’
Wat moet een man doen die verliefd is op Kadèr Gürbüz ? ,,Op mij afkomen en het mij gewoon zeggen! Misschien dat het dan een beetje gênant is dat ik niet verliefd ben op hem, maar dan is dat maar zo. Ik kan ook niet iedereen graag hebben hé. Maar voor hetzelfde geld is het wel prijs.’’
Waarom stap jij niet zelf op een man af waarop je verliefd bent? Kadèr Gürbüz : ,,Jamais. Nog nooit gedaan. Dat is werk voor een vent. Een vent moet dat durven.’’ Je bent goed een half jaar vrijgezel. Gelukkig of wanhopig op zoek? ,,Ik voel me nu goed, maar ik zou het geen fijn idee vinden dat ik de rest van mijn leven alleen ben. Ik ben realistisch en ik zie ook wel dat iedereen scheidt dat het een lieve lust is. Toch is het mijn ultieme gedachte om op mijn tachtigste met mijn partner op een bankje te zitten en te kunnen zeggen: we hebben het toch maar gedaan, ondanks de moeilijkheden kinderen gekregen en grootgebracht, en nu kleinkinderen. Dat is toch een mooie gedachte?’’

Kadèr Gürbüz (41) doet haar intrede bij 'Familie'
'Mét kleren vind ik mezelf nog steeds geweldig'
Kadèr Gürbüz  was ooit zo hot, dat ze in een paskamer moest vluchten om haar fans te ontlopen. Hoe hot Kadèr Gürbüz op haar 41ste nog is, kunt u vanaf vandaag ontdekken in 'Familie'.
Actrice Kadèr Gürbüz. Wacht eens even, zult u denken, waar ken ik dat meiske van? Van Flikken en van Thuis natuurlijk. En van haar blote borsten in Code 37 en Jes, die maar blijven circuleren op het internet. Sinds kort is Kadèr Gürbüz te bewonderen in Familie als Caroline, de assertieve pr-verantwoordelijke van winkelketen F@C die neus tegen neus zal staan met Veronique Van den Bossche.

Lang geleden dat u Kadèr Gürbüz op het scherm zag? Dat is maar een idee, zegt Kadèr. 'Ik heb het écht wel druk gehad, hoor. Ik heb al zes jaar een eigen theatergezelschap, ik speel in de nieuwe Eén-reeks De vijfhoek, ik doe een stem in de film Kung-Fu Panda 2 en ik spreek ontzettend veel reclamespots in. Uiteraard kom ik nog altijd op tv met de eeuwige herhalingen van de Ketnetreeks W817.'
Die Ketnetreeks W817 - spreek uit als 'wacht eens even' - heeft sinds 2003 al flink wat stof vergaard, maar Eén blijft de reeks uitzenden. 'Zo zijn er altijd opnieuw jongeren die me herkennen. Dan zie ik ze kijken: amai, die is oud geworden. Ik denk bij die oude beelden vooral: amai, ik had toen nog spleten tussen mijn tanden.
Toen de reeks werd uitgezonden, ben ik tien jaar lang door scouts nagekeken. Eén keer ging ik winkelen in Antwerpen en begon het rond mij een beetje druk te worden. Ik ben in kledingzaak Mango een pashok ingevlucht om tien minuten op adem te komen. Ik vind aandacht niet erg, maar heel soms heb ik er niet veel zin in. W817 was de eerste serie op Ketnet en was behoorlijk gedurfd. Er was toen ook niet zoveel controle op de inhoud. De reeks was bedoeld voor 16-jarigen, tot ze vaststelden dat het publiek veel jonger was.'

Iedereen mag dus op twee oren slapen: Kadèr Gürbüz zwemt in het werk. 'Ik was wel bang natuurlijk. Na je veertigste gaat het in deze wereld bergaf, hoor je langs alle kanten. Nu ben ik 41 en heb ik té veel werk. Misschien ben ik wel als goede wijn. Met kleren aan vind ik mezelf nog geweldig, zeg ik altijd. Naakt zou ik niet meer in het felle licht willen staan, eerder in het zachte licht op de gang. Ik ben heel streng voor mezelf, ik wil gewoon mooi oud worden. Hoe ik mezelf verzorg? Ik ga heel veel naar de dermatoloog omdat ik veel allergieën heb. Ik gebruik ook al tien jaar zonnecrème, winter en zomer. Als kind had ik veel last van pigmenten. Daarom ga ik nooit met mijn gezicht in de zon; ik draag altijd een hoed of zit onder een parasol. Eigenlijk ben ik de rage in Hollywood voor: daar zie je sterren in halve burka's op het strand en niet in bikini.'
'Sporten doe ik met opstoten. Dan ga ik drie maanden lang vier keer per week naar de fitness om dan weken niks meer te doen. Dansen doe ik niet meer, sinds Sterren op de dansvloer. Ik moet een doel hebben, vermageren of verdikken doe ik alleen voor een rol. Ik heb gelukkig goede genen, want ik eet verschrikkelijk graag. Eten is voor mij pure passie. Geef mij maar een culinair programma: eten en mensen interviewen in binnen- en buitenland. Voorlopig zit zo'n programma er niet in, vermoed ik. Maar geen erg, ik kan nog een tijdje mee.' (lacht)
Vlaamse actrices laten zich steeds vaker vervangen bij erotische scènes
Dringend gezocht (maar moeilijk te vinden): Vlaamse naaktactrice
Vlaamse actrices voelen steeds meer gêne om voor de camera's uit de kleren te gaan. Daarom laten ze zich voor pikante scènes vervangen door stand-ins. 'Maar ook die zijn moeilijk te vinden', zegt Kris De Meester van Casting Studio.
Heeft u op 14 en 21 oktober en 22 november niets om handen? Voor een bekende Vlaamse dramareeks met Lien van de Kelder in de hoofdrol, Zone stad, zoekt het Gentse bureau Casting Studio een dame om mee te spelen in enkele naaktscènes als body double. 'Geen erotiek', benadrukt het rekruteringskantoor in een opvallende vacature.
Van de gelegenheidsactrice, die geen woord zal zeggen maar alleen Lien van de Kelder vervangt in de koude blootscenes van Zone Stad, wordt alleen verwacht dat ze in evakostuum opdraaft. Ze wordt naakt in een zwembad aangevallen door een man. 'Aangezien de scène zich onder water afspeelt, heb je bij voorkeur voldoende zwemervaring en geen watervrees', staat nog in de oproep.

Misschien meer dan watervrees zullen de vrouwen hun schroom moeten overwinnen om uit de kleren te gaan en herkenbaar in beeld te komen. 'Zulke dames zijn inderdaad heel moeilijk te vinden', bevestigt Kris De Meester van Casting Studio. Hij moet in drie dagen een slanke jongedame met cupmaat B of C vinden, het liefst zonder tatoeëringen.
De 'professionele' vergoeding voor de look a like van de bekende Vlaamse actrice die wordt beloofd in de advertentie, kan misschien kandidates overtuigen. 'Naaktscènes worden beter betaald dan andere rollen. Vergoedingen variëren doorgaans van 250 tot 10.000 euro', zegt De Meester.

Opmerkelijk: de naaktactrice moet de hoofdrolspeelster uit de Vlaamse dramareeks Zone Stad Lien van de Kelder vervangen. Die weigert de blootscène zelf te spelen. 'De praktijk met invallers komt steeds vaker voor', merkt Kris De Meester. Uiteindelijk werd Vlaamse actrice en jazzmuzikante Sofie Dykmans bereid gevonden om de naaktscènes van Lien van de Kelder in het koude water te spelen.
Schroom speelt een rol, maar ook de vrees dat de beelden een eigen leven gaan leiden op het internet. Zo ervaart actrice Kadèr Gürbüz, die eerder dit jaar haar borsten toonde in Code 37 en Jes, het toch. 'Tien jaar geleden verscheen je naakt op tv en dat was het. Nu duiken die beelden onmiddellijk op YouTube op en blijven ze je achtervolgen. De consequenties zijn groter.'
Google de naam van Kadèr Gürbüz en u krijgt een waslijst van links naar filmpjes. Andere sites, zoals mokkels.nl, specialiseren zich in beeldmateriaal, foto's en filmpjes, van bekende Vlaamse mokkels, zoals ze oneerbiedig worden genoemd. U kunt er Marie Vinck in volle glorie bewonderen in De Rodenburgs, Maaike Neuville bloot in Van vlees en bloed en Veerle Baetens naakt in Code 37. De stomende seksscène tussen Ann Ceurvels en Herbert Flack in Diamant - intussen al bijna vijftien jaar oud - vond eveneens de weg naar het internet.

Kadèr Gürbüz begrijpt actrices die daarom weigeren uit de kleren te gaan. 'Dan ga je beter naakt in Playboy staan: daar word je nog betaald voor een glamour fotoshoot. In Vlaanderen krijgt een actrice geen cent extra voor een stukje bloot. Neem daarbij het besef dat de beelden op ongepaste momenten opduiken in de media. Zoals bij Maaike Neuville: in Villa Vanthilt werd de bedscène uit Van vlees en bloed zonder boe of bah herhaald. Tot haar eigen verbazing.'
Met die negatieve ervaringen in het achterhoofd nemen bekende Vlaamse actrices als Kadèr Gürbüz tegenwoordig geen risico's meer. Soms kunnen regisseurs ook niet anders dan werken met stand-ins. 'Zo zullen in de verfilming van het boek Wij van Elvis Peeters de minderjarige acteurs worden vervangen in de expliciete scènes', aldus Kris De Meester.
Kadèr Gürbüz krijgt prominente rol in Familie
Eén week voor de zomerstop deed de bekende Vlaamse actrice haar intrede als pr-vrouw Caroline. De vertrouwde soapgezichten ondervinden snel dat zij geen makkelijke dame is.
Familie pakt opnieuw uit met een belangrijke naam. Na het binnenhalen van Hans De Munter en Carry Goossens eerder in dit bijna aflopende seizoen, zal ook Kadèr Gürbüz (41) een grote rol gaan spelen in de vtm-serie. "Ik sta ondertussen al zo'n zes maanden op de set en die zijn werkelijk voorbijgevlogen", vertelt de enthousiaste actrice. "En er komen zeker nog minstens zes maanden bij. Dat was bij het afsluiten van onze samenwerking al beslist. Toen mij deze rol werd aangeboden had ik aanvankelijk toch wel wat twijfels. Ik heb daarom met enkele mensen gesproken om te bekijken of dit een goed idee was. Ik hoorde van hen dat de sfeer bij Studio A goed zat. Zoiets is voor mij zeer belangrijk. Mijn gevoel, waarop ik altijd vertrouw als ik beslissingen moet nemen, vertelde me dat ik dit moest doen. En het was geen foute beslissing."
Het is de eerste keer dat Kadèr Gürbüz zo lang en intensief bezig is met een tv-reeks. "In het verleden heb ik weliswaar zes jaar meegespeeld in de Ketnet-serie W817, maar die opnames namen maar zes maanden per jaar in beslag. Nu ben ik echt voortdurend bezig met Familie. Volgende week heb ik bijvoorbeeld vier draaidagen. Toch blijf ik freelance actrice. Ik combineer deze rol nog met opnames voor een nieuwe Eén-serie en ik speel nog in twee theaterproducties."
Kadèr Gürbüz zal geïntroduceerd worden als Caroline. "Ze is een pr-dame die nauw gaat samenwerken met MVM, het modehuis van Véronique (Anne Somers). Die samenwerking zal niet van een leien dakje lopen. Iedereen tracht in de nieuwe constructie z'n plaats op te eisen en dat geeft spanningen. Caroline is geen gemakkelijke vrouw. Maar voor dergelijke rollen vragen ze me wel vaker. (lacht) Het is een harde tante, maar ze gaat zeker niet over lijken. Zo ziet ze haar zoon Axel (Bram Van Outryve) heel graag. De mensen zullen ook haar menselijke kant zien." Deze rol is heel anders dan haar bekende rol uit Jes. "Daarin speelde ik een eenzame vrouw met een hardwerkende echtgenoot. Mijn personage Michelle was geen carrièrevrouw. Caroline in Familie is dat wel."
Veronique Van den Bossche is al jaren actief in de modewereld en weet als de beste hoe hard en grillig die is. Elke collectie opnieuw worden de ontwerpers uitgedaagd om trends voor te zijn en om hun creativiteit heruit te vinden zonder afbreuk te doen aan de stijl van het label. Een collectie die flopt is een financiële aderlating en hypothekeert meteen het volgende seizoen.
Veronique staat dan ook op haar strepen binnen MVM. Geen enkel ontwerp gaat in productie zonder haar zegen en elke stof zal ze vooraf goedgekeurd hebben. Voor Veronique was het dan ook een hele aanpassing toen Mathias, de vriend van haar moeder en aandeelhouder binnen MVM, een samenwerking forceerde met F@C, de winkelketen van Gilbert met eigen confectiecollecties. Aanvankelijk wou ze niets te maken hebben met F@C en negeerde ze botweg hun jonge gedreven ontwerper Axel, die volgens Gilbert en Mathias ook MVM uit de nood kan helpen. Meer nog, ze nam revanche door oude rot Maxim, de ontwerper met de divastreken die zeventien jaar geleden voor het modehuis van haar moeder Maison Marie-Rose tekende, terug in dienst om de soiréelijn uit te werken.
Tussen de twee ontwerpers botert het absoluut niet. Maxim kan het niet laten om non-stop commentaar te geven op het werk van Axel, maar zelf bevindt hij zich in een creatieve impasse. Hun gekibbel werkt Veronique danig op de zenuwen. En alsof dat niet genoeg is, krijgt ze op donderdag 16 juni te maken met Caroline.
Caroline(Kadèr Gürbüz) is de zelfzekere PR-verantwoordelijke van F@C, die net als Veronique op haar strepen staat. Ze is er de vrouw niet naar om zich opzij te laten duwen en ze verdedigt haar terrein als een leeuwin. Ondermaatse prestaties duldt ze niet, afspraken zijn er om na te komen en discussiëren kan alleen als de tegenpartij weet waar die het over heeft. Kortom, het ziet er naar uit dat Veronique haar gelijke heeft gevonden in Caroline...
Kadèr Gürbüz geeft in 'Familie' gestalte aan de stijlvolle maar assertieve Caroline voor haar rekening. De actrice is bij de televisiekijkers bekend van hoofdrollen en gastoptredens in o.a. 'W817', 'Flikken', 'Jes', 'De Kotmadam', 'FC De Kampioenen', 'Aspe', 'Witse', 'Mega Mindy' en 'Code 37'. De 'Familie'-kijkers die meteen willen kennismaken met Caroline(Kadèr Gürbüz), kunnen de afleveringen zoals altijd in preview bekijken bij iWatch en iWatch.be.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten