zaterdag 17 oktober 2009

Marie Vinck in Evakostuum in De Rodenburgs @ Belgische Babes Movies


MARIE VINCK: HET VERWENDE NEST UIT 'DE RODENBURGS' : Of ze nu een verleidster speelt, een lijk, naakt in het zwembad duikt, een tienermeisje op de dool of een verwend nest zoals nu in VTM-reeks 'De Rodenburgs': Marie Vinck oogst altijd lovende kritieken. 'Ik heb het gevoel dat ik mijn leven tot het uiterste leef.'

Laat het ons maar zeggen zoals het is: Belgische babe Marie Vinck (26) speelt in De Rodenburgs een onuitstaanbaar wicht. Zo eentje met een snelle wagen, dat met de betaalkaart van de rijke papa gaat shoppen en iedereen rondom zich onderuit probeert te halen. Verder van een personage kon Vinck allicht niet staan.

Een recensent schreef over 'De Rodenburgs': 'Marie Vinck heeft er zo weinig moeite mee om het zelfverzekerde snotjong te spelen, dat je je afvraagt of ze het ook niet is.'

En toch hebt u er lang over getwijfeld om actrice te worden.
'Ja, nadat ik mijn diploma Germaanse talen had behaald, merkte ik: hier wil ik niks mee doen. Ik ging in die tijd vaak naar het theater en was jaloers op iedereen die op dat podium stond. Eigenlijk was het toen plots simpel en duidelijk: ik wilde ook op dat podium staan, en dus ben ik naar het Conservatorium gegaan.'

Hoe was het om op te groeien tussen acteurs?
'Ik kende niks anders, natuurlijk, dus ik kon niet vergelijken. Het was een spannende tijd, omdat ik altijd mee mocht met mijn mama. Maar er was ook een andere kant van de medaille: ze was vaak weg zonder mij. En dan moest ik haar missen. Mijn leven had wel iets rock-'n-rollachtigs.'

Veel volwassen acteurs hebben het lastig met de BV-status. U ook?
'Ja, die bekendheid is soms moeilijk om mee om te gaan. In interviews moet je plots “de tofste belevenis, uit je leven vertellen. Weet ik veel. Ik heb daar geen antwoord op. Of oneliners; daar ben ik ook niet goed in.'

'Soms heb ik het gevoel dat ik in vakjes gestoken word. De sexy babe, tegenwoordig. En journalisten willen ook altijd iets weten over de band met mijn moeder. Ik antwoord altijd, want ik zie mijn moeder graag en ik ben blij dat ze er is (lacht). Maar op de duur begin ik dan een soort routineverhaaltje af te ratelen.'

Ontdekt u tijdens het spelen verborgen kantjes van uzelf?
Marie Vinck: 'Soms kan dat inderdaad best confronterend zijn. In Loft moest ik naakt een verleidster spelen. Ik was bijna in paniek en dacht: “Dat kan ik niet., Maar ik speelde, en het ging blijkbaar tóch. Door een rol te spelen, maak je ook dingen wakker in jezelf.'

'Na een lange draaidag ben ik soms zo kapot, dat ik in bed moet gaan liggen. Draaidagen kunnen soms zó saai zijn. Tijdens Loft moest ik dagenlang met mijn borsten bloot als lijk op het bed liggen. Ik luisterde dan maar naar mijn Ipod.'

'Dallas in het Texas van Vlaanderen', zo laat de nieuwe vtm-serie De Rodenburgs zich omschrijven. Pater familias Karel Rodenburg beslist om zijn zakenimpe-rium niet aan zoon Fred over te dragen, maar aan een buitenstaander. Daarmee gaan uiteraard de poppen aan het dansen. Bereid u dus voor op intriges, bedrog en familievetes.

De aanstichter van alle onheil, Karel Rodenburg, wordt gespeeld door Mike Verdrengh, ons allen bekend als founding father van vtm.

In 'Der Architect' zien we Hilde Van Mieghem poedelnaakt in het sneeuwlandschap rondhuppelen. Als de regisseur u dat vraagt, zegt u dan zonder probleem: ja?
'Als het passend is, waarom niet? Ik doe dat niet graag, maar ik vond in deze film wel kunnen. Dat is even heftig ja, maar het is niet dat ik choquerende dingen moet doen. De naaktscène geeft in deze film aan hoe vreemd de familie Winter is. Ze zijn vervreemd van elkaar, ze praten niet, maar rollen wel met elkaar in de sneeuw en lopen naakt naast elkaar in de badkamer. Ik had geen probleem met die scène, behalve dan het echt steenkoud was en dat ik uren nadien nog tintelende voeten had. En ik mag nog wel gezien worden. Natuurlijk voel ik mij niet gerust bij zo'n naaktscène. Ik ben geen twintig meer, maar op zich heb ik daar niet zo'n problemen mee.'

Karel Rodenburg weet goed hoe zwaar zijn beslissing weegt wanneer hij niet zijn zoon, maar een buitenstaander tot de nieuwe ceo van het familiebedrijf bombardeert. Hij houdt van zijn zoon, maar weet dat hij te zwak is om een topjob in de harde zakenwereld op te nemen.

Rond dat motief draaide de eerste aflevering van De Rodenburgs, een nieuwe serie van VTM met Marie Vinck. Het is een epos, wat betekent dat het een lang verhaal wordt, vol hartstocht, onverwachte gebeurtenissen, en meeslepende avonturen.

















1 opmerking: